فناوری اطلاعات,,,,الکترونیک




   فناوری اطلاعات,,,,الکترونیک


   وبلاگ تخصصي الكترونيك و فناوري اطلاعات
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 121
بازدید دیروز : 56
بازدید هفته : 580
بازدید ماه : 580
بازدید کل : 14156
تعداد مطالب : 187
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1


طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به وبلاگ الكتروIT خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

دنیای بازی های جدید
وب سایت رسمی فرهاد مجیدی
HMFun.loxblog.com
kharide sharj hamrahe aval
دانلود بازی های کامپیوتری
فناوری اطلاعات
انجمن مهندسین برق و الکترونیک آمریکا
پرسه های شیشه ای
همگام سازی شکری
سایت اطلاع رسانی کنفرانس ها
سایت آموزش مجازی مدارس امریکا
وبلاگ تخصصی کامپیوتر
دانشگاه تهران
روزنامه جام جم
هفته نامه عصر ارتباط
جدول زیبای مندلیف با جزئیات بیشتر
علم روز دنیا
اخبار IT
اخبار فناوري اطلاعات
آموزش زبان انگليسي
واژه نامه c.p.h
بانک کد های طراحی سایت+ابزار فلش+دانلود نرم افزار
بانک کد های طراحی سایت+ابزار فلش+دانلود نرم افزار
ترجه آنلاين متون
انجمن رباتيك
مرجع برنامه نويسي
دانلود مقالات رايگان
فني لرن
آموزش آنلاين زبان هاي خارجي
دانلود رايگان كتاب
دانلود نرم افزار
وبلاگ تخصصي برق
عنوان لینک
دنياي الكترونيك
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الكترو IT و آدرس subphonix.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» Cloud Gaming چیست و آیا آینده بازی ها را در سیطره خود در خواهد آورد؟

پهنای باند

سرویس های cloud-gaming نیاز به پهنای باند زیادی دارند.اجرای یک بازی روی OnLive ممکن است بیش از ۳ گیگابایت پهنای باند مصرفی داشته باشد.اگر ارتباط اینترنتی شما از نظر پهنای باند دارای محدودیت باشد شما برای انجام یک بازی به صورت Cloud با مشکلات متعدد زیادی روبرو خواهید شد.اگر هر شخصی بخواهد بازی ها را با استفاده از سرویس های Cloud انجام دهد پهنای باند مصرفی به صورت قابل توجهی بالا می رود.

تاخیر  

در این سبک هیچ راهی برای فریب دادن یا به قول خودمونی راهی برای دور زدن وجود ندارد.زمانی که شما بازی ها را روی یک کامپیوتر واحد و مستقل اجرا می کنید بازی در حال اجرا بسیار سریع به عملیات ورودی شما که با استفاده از مواس و کیبورد و یا حتی کنترلر انجام می شود واکنش نشان می دهد.زمان واکنش سریعتر است زمانی که حرکت مواس شما فقط باید به کامپیوتر شما برسد از آن طرف اگر قرار باشد این دستورات حرکتی مواس یا کیبورد با استفاده از یک ارتباط در سراسر شبکه حرکت کند سپس توسط سرویس Cloud رنده شده و فشرده سازی شود و بعد به شما منتقل شود زمانی بس طولانیتر را طی خواهد کرد.به طور کلی سرویس های Cloud-gaming همیشه تاخیر بیشتری نسبت به کامپیوترهای شخصی قدرتمند دارند.

DRM 

به همان علت که قبلا هم مشخص شد اغلب ناشران بازی ها سبک cloud gaming را بسیار دوست دارند اما اگر این سبک،  تنها راهی باشد که گیمرها بتوانند بازی های مورد علاقه خود و جدید را بازی کنند چه؟به نظر شما این وضعیت خوب است؟درست همانطور برای افرادی که در نواحی خاصی زندگی می کنند انجام بازی های آنلاینی مانند Diablo 3 تقریبا غیرممکن است این امر در مورد سبک cloud gaming نیز صدق می کند حتی ممکن است نیازمندی های شبکه ای بیشتری نیز در این سبک مورد نیاز داشته باشد.

خب این هم از مزایا و معایب روش cloud gaming ,حال اجازه دهید به پیشرفت تا به امروز این سبک در دنیای تکنولوژی داشته باشیم با ما همراه باشید.

در حال حاظر چندین سرویس cloud gaming مختلف در حال کار هستند. مشهورترین این سرویس ها ، سرویسی با نام OnLive است.البته طی گزارش های مختلف میزان پایه کاربری این سرویس ضعیف اعلام شده است اما به هر حال این سرویس در زمان های اوج کاربری و قبل از بازسازی آن در ماه آگوست سال ۲۰۱۲ حدود ۱۸۰۰ کاربر برای خود دست وپا کرده است.

به طور کلی کیفیت کاری یک کنسول یا کامپیوتر شخصی قدرتمند و بروز در سطح بالاتری نسبت به سرویس OnLive قرار دارد. اما از نظر فنی این سرویس به طور شگفت آوری خوب ظاهر شده است.تاخیر در واکنش سرور و فشرده سازی تصاویر هر دو مشکلات قابل توجهی هستند اما به آن بدی هایی که ممکن است تصور کنید نیستند.اگر شما دوست دارید تا این سرویس را امتحان کنید می توانید یک کلاینت OnLive که در حال حاظر برای Windows, Mac, Android و البته تلوزیون های پیشرفته موجود است را از طریق لینک download the OnLive client دانلود کنید. سپس شما می توانید یک نسخه کامل از بازیهای پشتیبانی شده را به مدت ۳۰ دقیقه و به صورت رایگان بازی کنید تا اگر بازی مورد پسند شما بود نسبت به خرید آن از سرویس OnLive اقدام کنید.

بزرگترین رقیب OnLive سرویس Gaikai است.این سرویس از تکنولوژی ای استفاده کرده تا بتواند دموی بازی ها را به صورت قابل اجرا روی مرورگر شما در آورد.این روشی راحت برای امتحان و تجربه اجمالی بازی قبل از خرید آن است و شما نیاز به دانلود هیچ چیزی ندارید. سرویس Gaikai در ماه جولای سال ۲۰۱۲ توسط شرکت سونی به مبلغ ۳۸۰ میلیون دلار خریداری شد اما در حال حاظر دموهای بازی ها غیرفعال هستند در نتیجه فعلا کاربران نمی توانند از این سرویس استفاده کنند.

پیشرفت تا به امروز سبک cloud gaming خدمت شما اعلام شد حال بهتر است نگاهی به آینده این تکنولوژی بیندازیم با ما همراه باشید.

تا کنون آماری که از میزان کاربران سرویس های سبک cloud gaming مانند OnLive گزارش شده است نشان می دهد یک cloud gaming واقعا با شکست روبرو شده است اما به هر حال خرید Gaikai توسط سونی نشان می دهد که نام های بزرگ نیز علاقه زیادی به استفاده از این تکنولوژی دارند.البته در این بین شرکت هایی هستند که خیلی به موفقیت آمیز بودن این تکنولوژی ایمان ندارند.آقای Gabe Newell مدیر مسئول شرکت Valve اعتقاد خود را اینگونه بیان کرده است :”اگر هم اکنون تمامی بازی ها  با تکنولوژی Cloud Gaming کار می کردند ما بنا به چند دلیل و ویژگی باز هم به سمت بازی لوکال حرکت می کردیم”

به هر حال پیشبینی آینده کاری غیر ممکن است. در حال حاظر مشخص است با وجود سرویس OnLive کنسول ها و کامپیوترهای شخصی مانند چند سال گذشته و حتی بهتر به فعالیت خود ادامه می دهند.البته شایعاتی وجود دارند که گفته می شود سونی با خرید ۳۸۰ میلیون دلاری سرویس Gaikai قصد دارد تا ویژگی های Cloud Gaming را در کنسول PlayStation 4  آشکار سازد.

درست همانطور که ورود تبلت ها تاثیری در ادامه عملکرد کامپیوترهای شخصی نگذاشت تکنولوژی Cloud Gaming هم حداقل به این زودی ها سبک Local Gaming را از بین نخواهد برد.شاید فقط به عنوان یک روش جداگانه پا به عرصه بگذارید و لا غیر.

نظر شما درباره این تکنولوژی چیست؟ آیا با گذشت زمان البته نهایتا تا ۱۰ سال آینده این تکنولوژی جای Local Gaming را خواهد گرفت؟به شخصه دوست دارید از کدام روش استفاده کنید Local Gaming یا Cloud Gaming ؟آرام


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نويسنده : niloofar | تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب